یمن، سیطره انصارالله بر 3 تپه راهبردی در مأرب، کشته و زخمی شدن 200 نفر از نیروهای هادی و ائتلاف سعودی

به گزارش عینک بانوان، منابع میدانی از تسلط نیروهای جنبش انصارالله یمن و دیگر گروه های مردمی متحد آن بر سه تپه راهبردی در غرب استان مأرب خبر دادند.

یمن، سیطره انصارالله بر 3 تپه راهبردی در مأرب، کشته و زخمی شدن 200 نفر از نیروهای هادی و ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین الملل عینک بانوان یک منبع میدانی نظامی درباره آخرین تحولات در مارب طی مصاحبه با المیادین خاطرنشان کرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن در حال گسترش مناطق تحت کنترل خود در منطقه وادی نخلاء هستند.

این منبع گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن طی ساعت گذشته پیروز شدند کنترل 3 تپه راهبردی در منطقه إیدات الراء در حومه صرواح را به دست بگیرند.

به گزارش این منبع نیروهای یمنی شماری از مواضع استراتژیک منطقه الدشوش در غرب مارب را نیز تحت کنترل خود درآورده اند.

منبع مذکور گفت که همچنین در درگیری های خشونت آمیز طی دو روز گذشته نزدیک به 200 سرباز و افسر از نیروهای مزدور عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن و حزب اصلاح (تحت حمایت عربستان سعودی) و شماری از عناصر گروه تکفیری القاعده کشته و زخمی شدند.

روز گذشته همچنین خبرنگار المیادین به نقل از یک منبع میدانی گزارش داد که ده ها نفر از نیروهای منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی در جریان این درگیری ها کشته و زخمی شدند و سلاح های مختلف آنها نیز توقیف شد.

به موازات این اتفاقات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بر ضرورت کوشش برای کاهش رنج ملت یمن و خاتمه درگیری های خونین و نیز زمینه سازی جهت دستیابی به یک صلح عادلانه و پایدار تاکید نمود.

در همین حال حسین العزی معاون وزیر امور خارجه در دولت نجات ملی یمن سازمان ملل را متهم کرد که به القاعده و شبه نظامیان مسلح اجازه می دهد تا از آوارگان در استان مارب به عنوان سپر انسانی استفاده نمایند.

منابع میدانی همچنین گزارش دادند که به دنبال پیشروی نیروهای انصارالله در مواضع استراتژیک در جبهه شمال غربی مارب، این شهر در حال سقوط است و اگر این فرایند ادامه پیدا کند به معنای انتقال جنگ به دروازه شمال غربی مرکز استان مارب و عملاً به معنای سیطره انصارالله بر منطقه سوم نظامی و پایگاه استراتژیک صحن الجن و به دنبال آن فراهم شدن مقدمات برای آزادسازی کامل مارب است.

در این شرایط زنگ هشدار در محافل قبیله ای وفادار به ائتلاف متجاوز سعودی -اماراتی به صدا درآمده و به نظر می رسد مزدوران متوجه شده اند که سیطره کامل انصارالله بر مارب طی چند روز آینده یک واقعیت اجتناب ناپذیر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "یمن، سیطره انصارالله بر 3 تپه راهبردی در مأرب، کشته و زخمی شدن 200 نفر از نیروهای هادی و ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، سیطره انصارالله بر 3 تپه راهبردی در مأرب، کشته و زخمی شدن 200 نفر از نیروهای هادی و ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید