پل های طبیعی که زنده هستند و رشد می نمایند !

به گزارش عینک بانوان، در این مطلب از یکی از عجیب ترین پل های دنیا و پل های طبیعی برایتان می گوییم که به جالب ترین جاذبه های گردشگری هند و جاهای دیدنی هند تبدیل شده. هند یکی از کشورهایی است که با سفر به آن قطعا جاذبه های عجیب و جذابی را مشاهده خواهید کرد. یکی از این جاذبه های زیبا، پل های طبیعی و زنده ایست که از ریشه درختان بومی انجیر بر روی رودخانه ها ساخته شده اند. این پل ها اولین بار به وسیله هنری یول شرق شناس اسکاتلندی در سال 1844 به ثبت رسید. اما چرا به آن ها پل زنده گفته می گردد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با این پل ها بیشتر آشنا شوید.

پل های طبیعی که زنده هستند و رشد می نمایند !

ساخت پل با ریشه درختان زنده

شاید یکی از عجیب ترین چیزهایی که تا به امروز شنیده اید، ساخت پل با ریشه درختان زنده است، آن هم پل هایی که رشد می نمایند و در نهایت تبدیل می شوند به یکی از جاذبه های گردشگری هند و جاهای دیدنی هند . این کار در یکی از قبایل هند با نام قبیله خاسی انجام می شود. مردم این قبیله که در بخش شمالی شرقی هند سکونت دارند، از ریشه های ساییده شده درختان انجیر بومی منطقه خود، پل می سازند. البته تکمیل شدن این پل ها تا رشد کامل درختان طول می کشد و پس از گذشت حدود 15 سال تبدیل به یک پل کاربردی زیبا می شوند. در سراشیبی تپه های خاسی و جینتیا تعداد زیادی از این پل های طبیعی زیبا وجود دارد که از ریشه های پیچ خورده درختان ساخته شده اند. این منطقه یکی از مرطوب ترین بخش های کره زمین می باشد که یکی از عجیب ترین پل های دنیا را هم در دل خود جای داده.

پل زنده ای که رشد می نماید !

پل های زنده و طبیعی نانگریانت، چراپونجی و لتکین سو قرن هاست که در این بخش قرار دارند و جزو زیباترین جاذبه های این منطقه از هند به شمار می آیند. این پل ها از ریشه درخت انجیر ساخته شده اند. درخت انجیر جزو گیاهان بومی این منطقه بوده و فوکوس نامیده می شود. ریشه این درخت به گونه ای است که در سطح زمین ریشه های فرعی زیادی از آن جدا می شوند تا بتوانند به نگهداری شاخه های سنگین و تنومند یاری نمایند. مردم قبیله خاسی از قدرت این ریشه ها برای ساخت پل های طبیعی در این منطقه ها استفاده می نمایند. مردم قبیله خاسی برای ساختن این پل ها بریدگی ها و شکاف های درختان فوفل را تا تنه درخت برش داده و برای راهنمایی ریشه های درختان انجیر از چفته استفاده می نمایند تا این ریشه ها توانند در طول زمان در عرض رودخانه به صورت مستقیم رشد نمایند. به علت رشد آرام درختان این روند 15 سال طول می کشد. هرچقدر که می گذرد، ریشه درختان ضخیم تر و قوی تر شده و مقاومت پل نیز بیشتر می شود تا جایی که ظرفیت تحمل وزن 50 نفر را دارد. ریشه درختان با یاری تنه آنان به سمت دیگر رودخانه رسیده و در آن جا زیر خاک پنهان می شوند تا هم پل و هم یکی از جاهای دیدنی هند را بسازند.

پل یا جاذبه ای گردشگری ؟

جذابیت این پل های قدیمی برای گردشگران و حمایت بومی های این منطقه باعث شده تا ساخت این پل ها هنوز هم به همین روش قدیمی ادامه پیدا کند و پل های فلزی و مدرن هنوز نتوانسته اند جایگزین این پل های طبیعی زیبا شود. مردم قبیله خاصی هنوز هم به ساخت این پلی های زیبا ادامه می دهند و پل های جدیدتری می سازند.

پل طبیعی دو طبقه، یکی از عجیب ترین پل های دنیا

پل دو طبقه آمشیانگ یکی از معروف ترین پل های طبیعی است که در چراپونجی واقع شده است. برای تماشای این پل زیبا باید از 3000 بالا بروید و این سفر به مدت 4 ساعت طول خواهد کشید. اگر روزی به هند سفر کردید و گذرتان به بخش شمال شرقی هند افتاد تماشای این پل زیبا را از دست ندهید.

منبع: همگردی

به "پل های طبیعی که زنده هستند و رشد می نمایند !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل های طبیعی که زنده هستند و رشد می نمایند !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید