پدیده مونسون در هرمزگان

به گزارش عینک بانوان، وزش بادهای موسمی هند یا مونسون که از این هفته در منطقه ها دریایی و ساحلی هرمزگان شروع شده تا سرانجام تابستان ادامه دارد.

پدیده مونسون در هرمزگان

به گزارش خبرنگار از ، مرضیه سی سی پور کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: به دلیل فعال شدن پدیده مونسون یا بادهای موسمی امروز دریا مواج و شاهد رشد ابر و رگبار در ارتفاعات هرمزگان هستیم.

مرضیه سی سی پور افود: ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان با رشد ابر های جوششی، شرایط برای رگبار و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد مهیا است.

او گفت: دریا امروز بویژه در سواحل دریای عمان و تنگه هرمز نسبتاً مواج است و ارتفاع موج به 180 سانتی متر می رسد.

کارشناس اداره هواشناسی هرمزگان اضافه نمود: سرعت باد هم 47 کیلومتر برساعت خواهد بود و با توجه به تداوم باد نسبتاً شدید تا ساعات صبح فردا اختلال در رفت و آمد های دریایی پیش بینی می گردد.

سی سی پور گفت: از لحاظ دمایی از روز چهارشنبه تا سرانجام هفته به تدریج افزایش نسبی دما بین 1 تا 3 درجه سلسیوس مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اضافه نمود: با توجه به مواج بودن دریا از تردد شناو های سبک خودداری گردد و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور های مسافربری صورت پذیرد.

سی سی پور گفت: با توجه به وقوع بارش های رگباری در ارتفاعات استان بویژه منطقه بشاگرد، در ساعات بعدازظهر از تردد در حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات خودداری گردد.

این شرایط جوی تا صبح چهارشنیه ادامه دارد.

ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پدیده مونسون در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده مونسون در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید