واگذاری بناهای تاریخی راهبرد دولت برای یاری به توسعه گردشگری است

به گزارش عینک بانوان، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، واگذاری بناهای تاریخی راهبرد دولت برای یاری به توسعه گردشگری است.

واگذاری بناهای تاریخی راهبرد دولت برای یاری به توسعه گردشگری است

عزت الله ضرغامی گفت: شکوفایی صنعت توریستی و تقویت زیرساخت ها در اولویت دولت واقع شده است و کوشش می گردد با واگذاری بنای تاریخی به بخش خصوصی توسعه این صنعت تسریع گردد.

وی ادامه داد: استان سمنان در زمینه توریستی، میراث فرهنگی و تاریخی و صنایع دستی ظرفیت زیادی دارد که استفاده از این ظرفیت ها می تواند نقشی مهم در توسعه توریستی استان سمنان ایفا نماید اما تا به امروز از مزیت های استان سمنان برای جذب توریست استفاده نشده است.

وی بیان نمود: استان سمنان بناهای تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده که به علت کمبود اعتبار، حراست و حفاظت از این آثار تاریخی به خوبی انجام نشده است.

ضرغامی اعلام کرد: ظرفیت بخش خصوص در شرایط کمبود اعتبارات فعلی می تواند در پیشبرد اهداف و شکوفایی توریستی، احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی موثر باشد.

وی به ظرفیت صنایع دستی استان سمنان اشاره نمود و گفت: باید با تقویت توانمندی ها، این استان سهم واقعی خود را در بازار صنایع دستی کسب کند.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی گفت: تاخیر در بازپرداخت تسهیلات، تعلیق حساب های مالیاتی و پرداخت های بدون بازپرداخت از جمله حمایت های دولت از فعالان در حوزه توریستی در شرایط شیوع کرونا است و بسته های حمایتی دیگری نیز در دست آنالیز است.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی توضیح داد: توریستان خارجی نقشی مهم در رونق صنعت توریستی دارند و براساس هماهنگی های اجرا شده و پس از واکسیناسیون کامل عوامل توریستی امیدواریم این صنعت دوباره به رونق قبل بازگردد.

منبع: همگردی

به "واگذاری بناهای تاریخی راهبرد دولت برای یاری به توسعه گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری بناهای تاریخی راهبرد دولت برای یاری به توسعه گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید