همایش پیاده روی خانوادگی در بندر آستارا برگزار گردید

به گزارش عینک بانوان، خبرنگاران/گیلان بیست و سومین همایش پیاده روی خانوادگی با پخش زنده از برنامه صبح و نشاط شبکه سه و با حضور مردم ورزش دوست بندر آستارا در این شهرستان برگزار گردید.

همایش پیاده روی خانوادگی در بندر آستارا برگزار گردید

در این همایش شرکت نمایندگان با سردادن شعارهایی چون در جستجوی سلامت پیاده باید رفت، دکتر جسم شما، ورزش ورزش و دکتر روح شما، ورزش ورزش راستا حدود سه کیلومتری میدان نماز(فرمانداری) تا طرح سالم سازی سفیر امید را پیمودند.

کم تحرکی در جامعه زنگ خطر است

سیدعبدالحمید احمدی در این همایش، اظهار کرد: ورزش ارزان ترین وسیله برای کسب سلامتی، نشاط و یک زندگی بهتر است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه جمعیت کشور 51 درصد فعالیت ورزشی داشته و 41 درصد ورزش نمی نمایند، اضافه نمود: به افرادی که ورزش می نمایند توصیه ما این است تا می توانند این راستا را ادامه بدهند تا زندگی سالم تر و با نشاط تری داشته باشند.

وی توضیح داد: به 49 درصدی که ورزش نمی نمایند توصیه ما این است برای اینکه اسیر هزینه ها و گرفتار درمان نشوند در این راستا به صرفه ترین راستا ورزش است.

احمدی گفت: سعی وزارت ورزش و جوانان بر این است با برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی و سایر برنامه ها مردم را نسبت به ورزش همگانی تشویق کند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه انتظارات ورزات ورزش در حوزه ورزش همگانی هنوز برآورده نشده است، اضافه نمود: در کوششیم درصد مشارکت مردمی در ورزش همگانی به بالای 80 درصد برسد.

وی با بیان اینکه کم تحرکی از گرفتاری های ما در جامعه شهری است،اعلام کرد: این کم تحرکی حتی در بین جمعیت روستایی نیز در حال افزایش است و این یک زنگ خطر و هشدار است.

احمدی با اشاره به اینکه کم تحرکی هزینه های درمان را افزایش می دهد،گفت: کوشش وزارت ورزش و جوانان این است زمینه های مشارکت گسترده تر مردم در فعالیت ها و برنامه های ورزشی فراهم کند.

کوشش اداره کل ورزش گیلان بر همگانی کردن ورزش بین مردم

مریم بخشی نیز در این همایش،اظهارکرد: با حمایت های وزارت ورزش و جوانان کارهای ارزشمندی در گیلان اجرا شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان به برگزاری جام خوشه چین اشاره نمود و اضافه نمود: از استان گیلان از جای جای روستاها به این مسابقات اعزام داشتیم.

بخشی با بیان اینکه کوشش اداره کل ورزش و جوانان در گیلان این است ورزش در بین مردم همگانی گردد،گفت: امیدواریم به جایی برسیم ورزش همگانی در سبد خانوادگی خانوارها وارد گردد.

ورزش همگانی توسعه یابد

ولی داداشی نیز در این همایش، اظهارکرد: مردم آستارا ورزشکار و ورزشدوست هستند.

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس بر توسعه ورزش همگانی در جامعه تاکید نمود و اضافه نمود: ورزش در سلامتی انسان نقش مهمی دارد.

داداشی گفت: اثرات مفید فعالیت های ورزشی در پیشگیری، درمان و کنترل بیماری هایی نظیر قلبی، عروقی و تنفسی ثابت شده است.

همگانی کردن ورزش از ضرورت های جامعه سالم است

حسن رستم زاد نیز در این همایش، اظهار کرد: استقبال گرم مردم از همایش های فرهنگی ورزشی، نشانگر اشتیاق آنان به شرکت در مناسبت های مختلف است.

فرماندار بندر آستارا، همگانی کردن ورزش را از ضرورت های ایجاد جامعه سالم و با نشاط دانست و گفت: مردم باید نگاه جدی به فعالیت های ورزشی داشته باشند.

به گزارش دریافت خبر عینک بانوان، اجرای حرکات نمایشی، روپایی با توپ و اهدای جایزه به قید قرعه شرکت نمایندگان از بخش های دیگر این همایش در بندر آستارا بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "همایش پیاده روی خانوادگی در بندر آستارا برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش پیاده روی خانوادگی در بندر آستارا برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید