هشدار پلیس فتا درباره ربات پشتیبانی شاد

به گزارش عینک بانوان، معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: مجرمان در شبکه اجتماعی شاد با ایجاد اکانتی به نام ربات پشتیبانی شاد اقدام نموده اند براین اساس شهروندان هوشیار باشند و به این ربات اعتماد نکنند.

هشدار پلیس فتا درباره ربات پشتیبانی شاد

به گزارش عینک بانوان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی اضافه نمود: خانواده ها و دانش آموزان هوشیار باشند بعضی مجرمان با سوء استفاده از نرم افزار شاد به اکانت شبکه های اجتماعی کاربران دسترسی غیر مجاز پیدا می نمایند.

وی گفت: در این روش، مجرمان در شبکه اجتماعی شاد اقدام به ایجاد اکانتی با نام ربات پشتیبانی شاد می نمایند و سپس به منظور دسترسی به اکانت شبکه اجتماعی کاربران عمدتا با فعال سازی شبکه اجتماعی روبیکا و سایر شبکه های اجتماعی فعال در کشور با استفاده از شماره تلفن کاربران پیغامی را با مضمون و اخطار کد دریافتی را ارسال نمایید، در غیر این صورت دسترسی شما در شبکه آموزشی شاد قطع خواهد شد برای طعمه های خود ارسال می نمایند.

این مقام انتظامی اضافه نمود: بعضی خانواده ها و دانش آموزان عمدتا به علت عدم آگاهی و اضطراب ناشی از قطع دسترسی به شبکه آموزشی شاد مبادرت به ارسال کد تایید به کلاهبرداران نموده و شرایط دسترسی غیرمجاز به اکانت های کاربری خود را در شبکه های اجتماعی برای مجرمان سایبری فراهم می نمایند.

پاشایی ادامه داد: این افراد با سوءاستفاده از دسترسی ایجاد شده با روش های مختلفی نظیر ارسال پیغام، درخواست واریز فوری پول به شماره حساب اعلامی به علت احتیاج مبرم اقتصادی به کاربران و یا سایر تهدیدات در حوزه دسترسی به اطلاعات خصوصی از فریب خوردگان کلاهبرداری می نمایند.

این مقام مسئول بیان داشت: کاربران ضمن استفاده از شبکه های اجتماعی می بایست راه های بالا بردن امنیت و دانش فنی خود را در مورد استفاده از شبکه های اجتماعی و پیغام رسان ها فرا گرفته و به هیچ عنوان به پیغام های مشابه که بدون درخواست آنان دریافت شده، توجه ننمایند و در صورت دریافت پیغام هایی با مضمون واریز پول از سوی آشنایان و دوستان در حوزه مخاطبان و ... ابتدا موضوع را با تماس تلفنی از درخواست نماینده آنالیز نمایند.

پاشایی به خانواده ها و دانش آموزان توصیه کرد مراقب باشند چرا که بعضی مجرمان با سوء استفاده از نرم افزار شاد به اکانت شبکه های اجتماعی کاربران دسترسی غیر مجاز پیدا می نمایند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار داشت: هموطنان عزیز می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا احتیاج به کسب مشاوره موضوع را به وسیله سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش های مردمی جهت رسیدگی ارسال نمایند.

منبع: جام جم آنلاین

به "هشدار پلیس فتا درباره ربات پشتیبانی شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس فتا درباره ربات پشتیبانی شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید