خبرنگاران دستکم 800 دانش آموز عباس آبادی فاقد گوشی هوشمند هستند

به گزارش عینک بانوان، نوشهر - خبرنگاران - مدیر آموزش وپرورش عباس آباد شمار دانش آموزان این شهرستان را هشت هزار و 700 نفر اعلام کرد و گفت که از این تعداد دستکم 800 نفرشان از داشتن گوشی هوشمند برای آموزش در فضای مجازی بی بهره هستند.

خبرنگاران دستکم 800 دانش آموز عباس آبادی فاقد گوشی هوشمند هستند

محمدیوسف مهرقاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار عینک بانوان افزود : شماری از این دانش آموزان زیرپوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بهزیستی و عده ای هم جزو خانواده های بی بضاعت این شهرستان هستند که پیش از بازگشایی سال تحصیلی جدید شناسایی شدند.

وی گفت : هم اینک آموزش این دسته از دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی گاهی به صورت حضوری و برخی اوقات نیز از طرق تلویزیونی در منزل انجام می شود و تعدادی هم به صورت موردی با استفاده از گوشی های قدیمی بدون کیفیت به نرم افزار شبکه شاد متصل می شوند.

مدیرآموزش و پرورش عباس آباد از کمک 500 میلیون تومانی خیرین ، اعضای شوراهای اسلامی و شهرداری های این شهرستان برای خرید تبلت خبر داد و گفت: این میزان کمک در مراسم گلریزانی که برای این منظور برگزار گشت ، به صورت نقدی و چک جمع آوری شد.

مهر قاسمی ، نرخ خرید هردستگاه گوشی هوشمند را حدود 2 میلیون تا 2 میلیون و 500 هزار تومان ذکر کرد و ادامه داد : با این میزان وجهی که جمع آوری شد می توان تنها 200 یا 250 دستگاه تبلیت خریداری کرد .

وی از وعده برخی خیرین و مسئولان نهادهای حمایتی برای تهیه تعداد مشخصی ابزار هوشمند آموزشی خبر داد و گفت : البته دولت هم برابر مصوبه به بانک های عامل طی دستورالعملی ابلاغ کرده که به میزان حدود 2 میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه درازمدت و کم بهره به خانواده های بی بضاعت بابت خرید گوشی هوشمند برای آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی پرداخت کنند.

مدیر آموزش و پرورش عباس آباد با اعلام این که حدود 50 درصد دانش آموزان شهرستان در روستاها سکونت دارند ، افزود : در برخی از روستاها از جمله دراسرا ، پرچور و لنگا مسائل آنتن دهی تلفن همراه وجود دارد که دانش آموزان این مناطق برای استفاده از شبکه شاد با مسائل زیادی روبرو هستند.

وی افزود : برای برطرف این مشکل هم موضوع به شکل نامه نگاری و نیز مطرح شدن در نشست های مختلف از جمله شورای آموزش و پرورش به اطلاع مسئولان ذیربط رسانده شد و وعده دادند که بزودی آن را برطرف کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دستکم 800 دانش آموز عباس آبادی فاقد گوشی هوشمند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستکم 800 دانش آموز عباس آبادی فاقد گوشی هوشمند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید