نیسان زد 2023؛ همان اژد های مجذوب کننده همیشگی!

به گزارش عینک بانوان، خودروسازی ژاپنی نیسان، پایان پس از چندین سال، جانشین کوپه مجذوب کننده Nissan 370Z را با نام Nissan Z 2023 معرفی کرد تا این نسل قدیمی و محبوب نیسان شاهد یک پرچمدار تازه در جاده ها باشد.

نیسان زد 2023؛ همان اژد های مجذوب کننده همیشگی!

به گزارش عینک بانوان، نیسان زد، یک سری مدل از خودرو های اسپرت است که از سال 1969 به وسیله شرکت ژاپنی نیسان فراوری شده است. از آن موقع، نیسان شش نسل از خودرو های سری Z فراوری نموده که نوترین آنها، نیسان 370Z می باشد که در سال 2009 روانه بازار شد. این خودرو ها به علت عملکرد فوق العاده، طراحی مجذوب کننده، ایمنی بالا و البته قیمت ارزان، همیشه تحسین و توجه علاقمندان را به خود جلب نموده است، اما از زمان عرضه مدل Nissan 370Z این سری برای مدت ها به روز رسانی نشده بود و همین امر سبب شد تا سازنده ژاپنی در فکر معرفی هفتمین نسل از این خودرو باشد. حالا هفتمین نسل، علی رغم شایعات متعدد نام Nissan Z 2023 را به خود گرفته است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

در ابتدا ضروری است با طراحی خارجی این خودروی ژاپنی آغاز کنیم؛ متأسفانه نیسان تصاویر زیادی از این خودرو را به اشتراک نگذاشته است، اما همین تصاویر اندک ما را با ترکیبی از رویکرد های نوین در کنار طراحی جسورانه همیشگی این خودرو روبرو می سازد. از جزئیات خاص گرفته تا طرح کلی خودرو، Nissan Z 2023 وارث واقعی نسل های قبلی خود به نظر می رسد. تقریباً به خوبی نمایان است که ظاهر تا حد زیادی از نسل اول Z الهام گرفته شده است. چراغ های عقب نیز نشانه هایی از مدل اصلی و 300ZX دارند.

نیسان بعلاوه تمام کوشش خود را برای گنجاندن چراغ های گرد 240Z در مدل کاملاً نو به وسیله چراغ های LED روز خود انجام داد. دهانه بزرگ جلوپنجره نیز ادای احترام به 240Z است، همراه با برآمدگی قدرتی روی کاپوت که نیسان آن را Z Bulge می نامد. در خاتمه، نیسان با قرار دادن نشان Z روی ستون C می خواهد طراحی الهام بخش خود را به علاقه مندان یادآوری کند.

در خصوص فضای داخلی، می توانید آن را تفسیری مدرن و دیجیتالی از نسل اول Z در نظر بگیرید. سه غلاف در بالای داشبورد، به همراه داشبورد راننده محور و کنترل های صوتی و تهویه مطبوع که در پایین نصب شده اند، پیوند مستقیمی با مدل 1969 برقرار می نماید. بعلاوه می توان مسرور بود که نیسان ترمز دستی مکانیکی را در Z کاملاً نو حفظ نموده است. در اینجا کمی هم به نسبت های ریاضی اشاره کنیم که خودروی نو را با الگویی از تخم مرغ پیوند داده است. طبق گفته نیسان، نسبت تخم مرغی برای در ها و ستون ها، گوشه های جلو و گوشه های عقب خودرو اعمال شده است. در خصوص چرخ ها نیز، نیسان می گوید که از نمونه های آلیاژی 19 اینچی استفاده نموده است.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره نمود، جلوپنجره است. در حالی که بار ها و بار ها گفته می گردد که این بخش از مدل 240Z وام گرفته شده، اما در خصوص الگوی آن صحبت زیادی نشده است. ظاهراً اشکال بیضی قدردانی از چراغ های عقب مدل 300ZX است. یکی دیگر از جزئیات طراحی شسته و رفته، در دسته ابزار دیجیتال یافت می گردد. خط قرمز خودرو درست در مرکز میدان دید راننده واقع شده است. علت وجود آن پیشنهادی است که به وسیله تسوجیو ماتسودا، قهرمان دو دوره فرمول نیپون و قهرمان مسابقات Super GT به نیسان ارائه شده است.

نسل قبلی نیسان زد نو، از یک موتور V6 با حجم 3.7 لیتر بهره می برد که 350 اسب بخار توان فراوری می نماید، اما Nissan Z 2023 از یک موتور توربوشارژ بهره خواهد گرفت که یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر Twin Turbo است. این پیشرانه 400 اسب بخار توان فراوری می نماید که می توان این خودرو در 4.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. نیسان ادعا می نماید Nissan Z 2023 را با قیمتی در حدود 40000 دلار آمریکا روانه بازار کند و اگر نیسان به وعده خود عمل کند، این خودروی یکی از ارزان ترین خودرو های اسپرت موجود در دنیا خواهد بود که از پیشرانه قدرتمند 400 اسب بخاری بهره می برد.

منبع: motor1

نوشته: مصطفی جرفی-عینک بانوان

منبع: فرارو

به "نیسان زد 2023؛ همان اژد های مجذوب کننده همیشگی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان زد 2023؛ همان اژد های مجذوب کننده همیشگی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید