منطقه اقتصادی جهان آباد مکان مطلوبی برای تبدیل به بندرخشک است

به گزارش عینک بانوان، محمدناصر نیکبخت شامگاه پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان از تلاش اعضای کارگروه اشتغال تشکر کرد و با تبریک هفته وحدت، خواستار مشخص تکلیف طرح های مربوط به 1200میلیارد تومان سفر ریاست جمهوری به استان همدان شد.

منطقه اقتصادی جهان آباد مکان مطلوبی برای تبدیل به بندرخشک است

وی با اشاره به اینکه طرح های غیرمشارکتی در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها عملیاتی تر است، تاکید کرد: دفتر امور روستایی استانداری تا 15 دی فرصت دارد طرح های رسیده به این کمیته را بررسی و پیگیری کند.

نیکبخت با تاکید بر اینکه سازمان های تامین اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری و کشاورزی طرح های مربوط به سفر ریاست جمهوری را پیگیری کنند، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید بدهکاران بانک ها را شناسایی کنند تا احضار شده و تعیین تکلیف شوند.

استاندار همدان با بیان اینکه در سفر این هفته به تهران با دوسرمایه گذار از خوزستان و تهران مذاکراتی انجام شد، گفت: رایزنی برای احداث یک واحد بزرگ سرم سازی در استان آغاز شده که شهرستان نهاوند نیز با توجه به وجود آب در آن برای اجرای این طرح پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه واحد سرم سازی برای صادرات شکل می گیرد تا طرح تولید دارو را داشته باشیم، اضافه نمود: ستاد بازافرینی کشور بامحوریت همدان و با حضور وزیر راه و شهرسازی در تهران برگزار و گزارشی از همدان ارائه و مورد قبول واقع شد.

اقدامات مطلوبی در شهرک های صنعتی استان همدان برای جذب سرمایه گذار اجرا شده است

وی با بیان اینکه وزیر راه 22 مورد وعده به استان همدان داده که نیازهای استان را برطرف خواهد کرد، ادامه داد: اقدامات مطلوبی در شهرک های صنعتی استان همدان برای جذب سرمایه گذار اجرا شده و قول و عمل این شرکت به هم نزدیک است.

نیکبخت با تاکید بر اینکه همدان برای احداث بندر خشک مناسب است، گفت: بندر خشک مکانی برای توزیع کالاهای عمده در کشور است.

وی با بیان اینکه در شهرهای ساحلی بار هر کشتی باید در کل کشور توزیع گردد اما بندر خشک به این صورت است که بار باتخلیه در بندر مستقیما به استان همدان میرسد و از استان به سایر شهرها از جمله غرب کشور منتقل می گردد، گفت: از فواید این کار سهولت در حمل و نقل است.

استاندار همدان با بیان اینکه در همدان زمین و زیرساخت لازم برای احداث بندر خشک وجود دارد، گفت: یکی از مهمترین بسترهای استقرار بندر خشک، وجود زیربناهای حمل و نقل است که دو راه آهن و آزادراه در همدان این امکان را ایجاد کرده است.

استاندار همدان در ادامه شرایط دستگاه خدمات رسان را نیز چندان مطلوب ارزیابی نکرد و ادامه داد: در حال حاضر شرکت توزیع نیروی برق 85 میلیارد تومان طلب دارد که 35 میلیارد تومان آن به ادارات و سازمان های دولتی باز می گردد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه فردا آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس است، گفت: هیئت های اجرایی در استان توسط فرمانداری ها تشخیص داده و انتخاب شدند.

نیکبخت تاکید کرد: هیچ کارمند دولتی حق ندارد از امکانات دولتی در انتخابات له یا علیه کسی استفاده کند و دولت قرارش بر امانت داری رای مردم است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "منطقه اقتصادی جهان آباد مکان مطلوبی برای تبدیل به بندرخشک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه اقتصادی جهان آباد مکان مطلوبی برای تبدیل به بندرخشک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید