عجایب قلعه فریزر در اسکاتلند

به گزارش عینک بانوان، قلعه فریزر در اسکاتلند

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران شما را با عجایب قلعه فریزر در اسکاتلند آشنا خواهیم کرد پس برای بیشتر آشنا شدن با عجایب این قلعه با ما همراه باشید .قلعه های باشکوه بزرگ تاریخ تیره ای دارند. ساخته شده اند تا سال ها دوام بیاورند ، محکم بایستند و تنها باشند. آن ها خانه افراد سرشناس، مردان نظامی مشهور و سیاستمداران هستند این قلعه ها ممکن است از هم دور باشند اما همه آن ها افسانه هایی درباره ارواح دارند که به تاریخ و اصل و نسب ساکنان آن ها بازمی شود. درست یا غلط ، آن ها گرسنگی بشر نسبت به شایعات و تهمت ها را تغذیه می کنند. وقتی یک داستان هیجان انگیز ظلمانی گفته می شود گوش هرکسی تیز می شود.اگر دنبال مکان های ترسناک و شگفت انگیز هستین این مقاله را با ما دنبال کنید تا با عجایب و اسرار این قلعه ترسناک آشنا بشین.

عجایب قلعه فریزر در اسکاتلند

مقالات بیشتر بخوانید :

  • + دیدنی های روسیه
  • + سفر به مسکو در چهار روز
  • + سفر به سن پترزبورگ در سه روز
  • + شرایط مهاجرت و تحصیل به روسیه چگونه است؟
  • + جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ
  • + از مسکو چی سوغاتی ببریم؟
  • + راهنمای سفر به روسیه

تا به امروز همراه شما عزیزان به تماشای شماری از معروف ترین و در عین حال تسخیر شده ترین قلعه های باستانی و کهن جهان رفتیم و از داستان های تلخ و شیرین آنها باخبر شدیم. وجه تشابه تمامی این قلعه های قدیمی حضور یک روح یا ارواح متعددی بود که بنابر داستان های موجود، به دلایل مختلفی حاضر به ترک این بناهای باستانی نشده و در طول تاریخ به اشکال مختلف حضور خود را به دیگران نشان دادند. گاهی عشق منشأ حضور یک روح بود و گاهی انتقام مانع ترک قلعه توسط ارواح زجر کشیده شده بود.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

قلعه فریزر (Fraser Castle) در نزدیکی کیمنای (Kemnay) واقع در منطقه ابردین شایر (Abeerdinshire) قرار گرفته و یکی از تسخیر شده ترین قلاع حال حاضر کشور اسکاتلند به شمار می رود. شهرت این قلعه به اندازه ای بود که چند سال قبل کارشناسان برنامه تلویزیونی تسخیر شده ترین ها (Most Haunted) مورد بررسی قرار گرفت. گفته می شود قلعه فریزر توسط روح شاهزاده خانمی که در زمان اقامت خود در این قلعه به قتل رسید، تسخیر شده است.

روح شاهزاده خانم مقتول، این قلعه را به تسخیر خود درآورده و خون او تا به امروز روی پلکان سنگی قلعه باقی مانده است

قلعه فریزر را باید یکی از نمونه های چشمگیر معماری این کشور و نیز یکی از پرجزئیات ترین قلعه های اسکاتلندی دانست که همچون بسیاری از نمونه های مشابه خود در ساختش از Z Plan استفاده شده است. در این نوع معماری شاهد یک هسته مرکزی مستطیل شکل هستیم که برج های کوچک تر به صورت مورب در گوشه و کنار آن قرار داده شده اند.

قلعه فریزر در زمینی به مساحت 300 جریب معدل 1/2 کیلومتر مربع ساخته شده و دارای چشم اندازهای دلفریبی متشکل از زمین های چمن و مزارع است، به علاوه آشپزخانه باغ زیبایی دیوار کشی شده نیز از جمله جاذبه های معماری این بنای قدیمی است. مدارک باستان شناسی موجود به این نکته اشاره دارند که قلعه فعلی در ابتدا پیرامون یک برج مربعی شکل قدیمی متعلق به 1400 تا 1500 ساخته و به تدریج شکل گرفته است.

عملیات احداث این قلعه در سال 1575 و به دستور ملاک اسکاتلندی و نسل ششم خاندان فریز مایکل فریز آغز شد و قلعه روی پایه برج قبلی ساخته شد. در نهایت کار ساخت این بنا در سال 1636 به پایان رسید. در جناح شمالی قلعه علامتی نصب شده که به باور بسیاری علامت استاد و سنگ تراش اصلی این عمارت جان بل (John Bell) از میدمار (Midmar) است. اما در طول دهه های بعد این قلعه استاد سنگ تراش دیگری نیز به خود دید که توماس لیپر (Thomas Leiper) نام داشت.

قلعه فریزر با قلعه های دیگر همجوار خون همچون قلعه میدمار، Craigievar و Crathes هم دوره است که به نظر می رسد همگی توسط خاندان استادان سنگتراش بل طراحی و اجرا شده اند.

این قلعه در اواخر سال 1700 به سبک کلاسیک مدرنیزه شد که ماحصل آن یک ورودی جدید رو به سمت جناح شرقی قلعه و نیز پنجره های قاب دار جدیدی بود که در این قسمت کار گذاشته شدند. این بازسازی توسط الیزا فریزر بانوی جدید قلعه صورت گرفت که همچنین مسئول ایجاد چشم اندازهای زیبای اطراف این ملک و نیز تغییر و حذف کردن بقایای باغ و باغچه های قدیمی قلعه نیز بود. احداث یک اصطبل بزرگ از دیگر تغییراتی بود که در این مدت صورت گرفت. خوشبختانه این بنای تاریخی طی دو دوره شورش راهبان فرقه دومینیکن نیز از هر گونه تاخت و تاز و نبرد به دور ماند.

قلعه فریزر تا سال 1921 در شاخه های مختلف خانواده فریزر دست به دست چرخیده و در تملک اعضای این خاندان بود، اما خاتمه توسط نخستین ویکونت کاودری (Cowdray) خریداری شد که آن را به پسرش کلایو پیرسون (Clive Pearson) بخشید. آقای پیرسون و بعدها دومین دختر او نیز در این قلعه سکونت داشتند تا اینکه خاتمه در سال 1976 قلعه فریز به نشنال تراست اسکاتلند (National Trust for Scotland) واگذار شد.

اما در عالم گردشگری وحشت این قلعه به خاطر روح یک شاهزاده خانم به شهرت رسیده که ظاهرا هنگام خواب در اتاقی موسوم به اتاق سبز به قتل رسیده است. بر طبق افسانه ها، بدن او را از پله های سنگی قلعه به پایان کشیدند و دنباله لباس او حین این جابجایی ردی از خون از خود برجای گذاشت. این رد خون علی رغم تمامی تلاش ها هرگز از روی سنگفرش پله ها پاک نشد و در نتیجه مالکان مجبور شدند روی تمامی پله های این قسمت از قلعه را با پنل های چوبی بپوشانند که تا به امروز باقی مانده است. در طول سال ها بسیاری از ساکنان قلعه از مشاهده روح سرگردان این پرنسس خبر دادند که در راهروهای قلعه سرگردان به این سو و آن سو می رفته است.

بازدیدکنندگان قلعه و کارمندان حاضر بارها صدای پیانوی ارواح را به گوش خود شنیده اند، آنها همچنین از شنیدن صدا و نجوای آنها در راهروهای خالی صحبت می کنند. گروهی از شاهدان عینی حتی روح لیدی بلانش دورموند را نیز دیده اند که در سال 1874 دارفانی را وداع گفت، روح این بانو اغلب در یک لباس سیاه رنگ بلند در زمین های اطرف قلعه و روب پلکان ها مشاهده شده است.

کارکنان آشپزخانه بارها از شنیدن صدای خنده و سرودخوانی بچه ها صحبت کردند و اینکه با کمی تحقیق متوجه شدند در آن زمان هیچ بچه ای نه در آنجا و نه در قلعه حضور نداشته است.

از سوی دیگر قلعه فریزر در جهانی سینما نیز به عنوان لوکیشن مورد استفاده قرار گرفته است. ظاهرا برخی از صحنه های فیلم برداری شده فیلم برنده جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا یعنی فیلم ملکه (The Queen) با بازی هلن میرن (Helen Mirren) در این قلعه فیلم برداری شده است.

از عید پاک تا ماه اکتبر درهای خود قلعه به روی مردم باز است، اما زمین های اطراف و باغ های محصور آن در تمامی طول سال پذیرای گردشگران و بازدید کنندگانی است که به دیدن این جواهر دلفریب تاریخی می آیند. همچنین افراد می توانند این قلعه را برای مراسم های مختلفی همچون عروسی یا گردهمایی های خاص خود اجاره کنند، همچنین یک دستگاه آپارتمان نیز در قلعه برای اجاره ارائه شده است که دیدی خوب رو به حیاط قلعه دارد.

گشت و گذار ما در همین جا به پایان رسید. امیدوارم از مطالعه این مطلب و همراهی با ما لذت برده باشید.

مقالات محبوب گردشگریجاهای دیدنی استانبول جاهای دیدنی اصفهان جاهای دیدنی مشهد جاهای دیدنی تبریز جاهای دیدنی کاشان

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول

به "عجایب قلعه فریزر در اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب قلعه فریزر در اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید