سفر در زمان ممکن است؟

به گزارش عینک بانوان، تا به امروز هیچ فردی پیروز به سفر در زمان نشده، با این حال افراد زیادی روی این موضوع کار می نمایند و حالا یک فیزیکدان با استفاده از ریاضیات از امکان سفر در زمان بدون ایجاد پارادوکس خبر داده است.

سفر در زمان ممکن است؟

در فیلم های زیادی سفر در زمان به تصویر کشیده شده که البته در اغلب آن ها شاهد ایجاد مسائل فراوانی پس از سرانجام سفر هستیم و قوانین اساسی دنیا در آن ها زیرسوال می فرایند. برای مثال فرض کنید به گذشته سفر می کنید و مانع آشنایی پدر و مادر خود می شوید، با این کار موجودیت شما زیر سوال می رود. در ادامه این مطلب از عینک بانوان درباره این پژوهش بخوانید.

این مسئله مهم با نام پارادوکس پدربزرگ شناخته می گردد، اما اخیرا یک دانشجوی فیزیک از دانشگاه کوئینزلند استرالیا به نام ژرمن توبر اعلام نموده که روی اعداد مربع کار نموده تا امکان سفر در زمان بدون ایجاد پارادوکس ممکن گردد.

محاسبات این فیزیکدان نشان می دهد فضا-زمان می تواند خود را به گونه ای سازگار کند تا از پارادوکس جلوگیری کند. به عنوان مثال تصور کنید فردی به گذشته سفر می نماید تا از شیوع یک بیماری جلوگیری کند، در صورتی که این ماموریت با موفقیت انجام گردد دیگر بیماری برای شکست دادن در گذشته وجود ندارد.

پژوهش توبر که در ژورنال گرانش کلاسیک و کوانتومی به چاپ رسیده، به این موضوع اشاره می نماید که بیماری از روش های دیگری شیوع پیدا می نماید و می تواند از پارادوکس جلوگیری کند و مسافر زمان هرکاری که انجام دهد، نمی تواند جلوی این بیماری را بگیرد.

طبق این فرضیه سفر در زمان امکان پذیر است، اما مسافران زمان در انجام کارها با محدودیت روبرو می شوند و نمی توانند کاری نمایند که باعث ایجاد پارادوکس گردد. در مدل جدید این محدودیت وجود ندارد و پارادوکس نیز غیرممکن است.

با وجود چنین پژوهشی و همچنین تحقیقات گسترده دیگر، در حال حاضر سفر در زمان غیرممکن است و در آینده نزدیک نیز نباید منتظر ساخت ماشین زمان باشیم.

بیشتر بخوانید: تا امروز در کهکشان راه شیری سیارات فراخورشیدی بسیار زیادی کشف شده است. اما حالا دانشمندان اولین کاندید سیاره فراخورشیدی را در یک کهکشان دور دست رصد نموده اند.

منبع: پیام دلتا

به "سفر در زمان ممکن است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر در زمان ممکن است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید