درمان نازایی با روشهای گیاهی

به گزارش عینک بانوان، صاحب فرزند شدن، آن هم فرزند سالم، آرزوی بسیاری از زوج هایی است که به دلایل مختلف از مشکل ناباروری رنج می برند، آرزویی که با توجه به پیشرفت علم پزشکی و روش های جدید و متفاوت در این زمینه روزبه روز دست یافتنی تر شده است و روش های پزشکی مدرن آرزوی بسیاری را در این زمینه برآورده نموده، اما در تعداد زیادی از بیماران نیز این روش ها با شکست روبرو بوده است.

درمان نازایی با روشهای گیاهی

با توجه به اثربخش بودن طب های سنتی و مکمل در یاری به درمان نازایی و اختلالات جنسی، این روش ها می تواند مکمل های خوبی برای روش های جدید ازجمله IVF در یاری به درمان انواع اختلالات نازایی و بالابردن شانس پیروزیت آن باشد ضمن آن که هزینه را نیز کاهش می دهد البته روش های طب سنتی و مکمل گاهی به تنهایی نیز اثربخش است.

جالب است بدانید در گزارشی که وزارت بهداشت استرالیا منتشر نموده روش های طب سنتی و مکمل ازجمله طب سوزنی و گیاهان دارویی شانس پیروزیت در باروری را به طرز قابل توجهی افزایش داده است.

اختلالات نازایی علل متفاوتی دارد ازجمله کاهش تعداد یا پایین بودن کیفیت اسپرم، اختلال تخمک گذاری، نارسایی تخمدان، پایین بودن کیفیت تخمک ها، مسائل رحمی و لانه گزینی، اختلالات قاعدگی و یائسگی زودرس.

از دیگر علل نازایی می توان به اختلالات جنسی، مسائل تغذیه ای، چاقی، افسردگی و مسائل روانپزشکی اشاره نمود.

استفاده از درمان های مکمل و طب سنتی باید از سوی متخصصان این رشته و با توجه به تمامی شرایط پزشکی فرد انجام گردد.

داروهای گیاهی و گیاهان دارویی اگر صحیح و به جا مصرف نگردد نه تنها اثربخش نیست که می تواند عوارضی را نیز در پی داشته باشد.

توصیه هایی که در این ستون می خوانید، توصیه های کلی است که برای به کار بردن آنها باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

درمان چاقی، افزایش تحرک و ورزش روزانه، تغذیه سالم، استراحت کافی و کاهش استرس اولین قدم برای داشتن یک باروری سالم است.

ازجمله روش های طب مکمل که تاثیر آن در درمان انواع اختلالات جنسی و نازایی ثابت شده است طب سوزنی است که با مکانیسم های مختلفی ازجمله تحریک ترشح هورمون، بهبود جریان خون بیضه ها، تخمدان ها و رحم می تواند به این امر یاری کند.

امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان طب سوزنی در کنار دیگر روش های شناخته شده مانند IVF استفاده می گردد که شانس پیروز را افزایش و هزینه درمان را کاهش می دهد.

گزارش های زیادی وجود دارد که مصرف کنجد سیاه و فرآوری نشده می تواند به درمان نازایی در خانم ها، بویژه کسانی که مسائل قاعدگی و رحمی دارند، یاری کند. سویا، شبدر قرمز، نخود فرنگی و نخود از دیگر گیاهانی است که به دلیل دارا بودن استروژن گیاهی می تواند در یاری به اختلالات هورمونی زنانه ازجمله مسائل باروری موثر باشد.

گل بنفشه، مریم گلی و ریشه گل نیلوفر از دیگر گیاهان مفید در یاری به مسائل نازایی در خانم هاست.

جینسینگ گیاه بسیار مفیدی است که امروزه در بسیاری از نقاط جهان برای یاری به اختلالات جنسی آقایان مانند مسائل نعوظ و انزال زودرس و ناباروری، بویژه اختلالات کمی و کیفی اسپرم تجویز می گردد. در زنان نیز این گیاه تاثیرات مفیدی در جلوگیری از یائسگی زودرس و در تنظیم قاعدگی و تخمک گذاری دارد.

گیاه پنج انگشت نیز می تواند با یاری به افزایش هورمون های زنانه در درمان اختلالات تخمک گذاری و قاعدگی اثربخش باشد.

منبع:جام جم

منبع: هفت گنج

به "درمان نازایی با روشهای گیاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان نازایی با روشهای گیاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید