بمباران شهر مصراته لیبی با جنگنده های ناشناس خارجی

به گزارش عینک بانوان، دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس گفت که هواپیماهای جنگی خارجی که هنوز هویت آن ها معین نیست، در چند نوبت تأسیسات نظامی قدیمی شهر مصراته را بمباران کردند.

بمباران شهر مصراته لیبی با جنگنده های ناشناس خارجی

به گزارش گروه بین الملل عینک بانوان، مصطفی المجعی سخنگوی مرکز اطلاع رسانی عملیاتبرکان الغضب وابسته به دولت وفاق ملی لیبی بیان کرد که چند هواپیمای جنگی خارجی دیشب چند هدف در شهر مصراته واقع در غرب لیبی را بمباران کردند.

المجعی اضافه کرد که در این حملات تأسیسات نظامی قدیمی شهر مصراته از جمله اردوگاه دفاع هوایی و اردوگا کتیبة حطین بمباران شد اما تلفات انسانی در بر نداشت و همزمان با این حملات، چند پهپاد نیز بر فراز شهر به پرواز درآمدند.

مصراته که نیروهای آن بزرگ ترین حامی و پشتیبان نظامی دولت وفاق ملی هستند، پس از آن بمباران شد که دولت وفاق ملی بیان کرد با درخواست از ترکیه برای حمایت فنی و لجستیکی با استناد به یادداشت تفاهم امضا شده بین دو طرف موافقت نموده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، دولت وفاق ملی لیبی تصمیم دارد توافقنامه نظامی و امنیتی امضا شده با ترکیه را اجرایی نموده و با پیشنهاد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد اعزام نیرو و سلاح پیشرفته به لیبی موافقت کند.

دولت وفاق ملی همچنین از ایتالیا، انگلیس و آمریکا برای ارائه یاری های لجستیکی درخواست نموده و گفته است که با توجه به تحریم تسلیحاتی لیبی به موجب قطعنامه شورای امنیت (مربوط به سال 2011)، دولت وفاق ملی تنها نهادی است که می تواند سلاح وارد لیبی کند.

نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر از چهارم آوریل گذشته حمله به شهر طرابلس به منظور سیطره بر این شهر را شروع نموده است اما با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی روبرو شده و تا کنون نتوانسته اند به این شهر نفوذ نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بمباران شهر مصراته لیبی با جنگنده های ناشناس خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بمباران شهر مصراته لیبی با جنگنده های ناشناس خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید