بر فراز اقیانوس آرام قدم بزنید؛ جهت اواوپوهی

به گزارش عینک بانوان، با یکی از هیجان انگیزترین مسیرهای پیاده روی در جزایر هاوایی آشنا شوید.

بر فراز اقیانوس آرام قدم بزنید؛ جهت اواوپوهی

راستا اواوپوهی (Awaawapuhi) در جزیره کاوایی (Kauai) هاوایی تک راستای است که خیلی به کار آن ها که از ارتفاع می ترسند، نمی آید. راستا از ارتفاع 1250 متری آغاز می گردد و به ارتفاع 760 متری (جایی صخره ای که دیدی وسیع به دره ها و پهنه وسیع اقیانوس آرام دارد) ختم می گردد.

راه اواوپوهی در تنگه وایمیا (Waimea)، مشخصا در پارک کوکه (Kokee)، در جانب غربی جزیره کاوایی قرار گرفته است. البته اواوپوهی یکی از بسیار راستای است که به صخره ای با منظره وسیع و دلنشین ختم می گردد. راستا رفت و برگشت جمعا حدود 10 کیلومتر می گردد و راهپیما تقریبا 600 متر اختلاف ارتفاع تجربه می نماید، اما ارزش اش را دارد که سختی ها را به جان بخریم و سرانجام راستا را ببینیم.

نام راستا را از دره ای که در انتهای راه قرار گرفته است، گرفته اند. دره دیگری نیز با نام نوالولو (Nualolo) در طرف دیگر دره اواوپوهی هست که تماشا اش لذت بخش است. راستا اواوپوهی در روزهای بارانی لیز است؛ از این رو بهتر است در روزهای خشک به آنجا بروید، مگر این که کفش های محکم و روحیه پولادین داشته باشید که در این صورت هر موقع که بخواهید، می توانید بروید.

پارک کوکه حدود 4,400 هکتار طبیعت بکر است. راستاهای زیادی در دل جنگل کوهستانی است و حسی کاملا متفاوت از طبیعتی دارد که در سطح دریا تجربه می کنید. وقتی راستا اواوپوهی را رفتید، ممکن است بخواهید بقیه پارک را نیز گشت بزنید یا حتی چادری علم کنید و شب را در پارک بگذرانید.

چگونه به آنجا برویم

راستا اواوپوهی در پارک دولتی کوکه، در فضای جنگلی بخش غربی جزیره کاوایی قرار گرفته است. راستا از محوطه پارکینگ، نزدیک 27 کیلومتری بزرگراه 550 آغاز می گردد.

چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم

  • خیلی اهمیت دارد که از راستا منحرف نشوید؛ راه های انحرافی یا به ملک خصوصی ختم می شوند یا به پرتگاه که احتمالا نمی خواهید از آنجاها سر درآورید!
  • از لحاظ دشواری، راستای معمولی است؛ اما اگر آمادگی بدنی خوبی دارید راه آسانی برایتان خواهد بود.
  • مهم نیست چه عکس هایی در اینستاگرام دیده اید، وقتی در انتهای پیاده روی به راستا نرده ای رسیدید، از آن نپرید؛ زیرا پل سنگی باریک ناپایدار است و به راحتی جابه جا می گردد.
  • راستا نشانه گذاری شده است و به راحتی می توان آن را دنبال کرد.
  • چادر زدن البته مجاز است و اگر تجهیزات کافی داشته باشید قطعا ارزش اش را دارد.
منبع: کجارو / matadornetwork.com / true

به "بر فراز اقیانوس آرام قدم بزنید؛ جهت اواوپوهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بر فراز اقیانوس آرام قدم بزنید؛ جهت اواوپوهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید