اینفوگرافیک ، شرکت آب و فاضلاب تهران اعلام خطر کرد ، مصرف آب مرکز در مرز هشدار

به گزارش عینک بانوان، این روزها منابع آبی در تهران با کمبود بی سابقه ای روبرو شده است به طوری که روند روبه رشد مصرف آب در کلان شهر تهران به مرز هشدار رسیده است.

اینفوگرافیک ، شرکت آب و فاضلاب تهران اعلام خطر کرد ، مصرف آب مرکز در مرز هشدار

به گزارش عینک بانوان، این روزها منابع آبی در تهران با کمبود بی سابقه ای روبرو شده است به طوری که روند روبه رشد مصرف آب در کلان شهر تهران به مرز هشدار رسیده است. این هشدار به حدی جدی است که شرکت آب و فاضلاب استان تهران، پیامکی با عنوان بسیار مهم برای مرکز نشینان ارسال کرد. در این پیامک آمده است: در حال حاضر تهران با کاهش 70 درصدی بارش ها روبرو است. تنها با کاهش مصرف آب می توانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

بر اساس اطلاعات منتشره میانه مصرف آب شرب در شهرهای مختلف کشور بین 7 تا 8 درصد است که این مقدار در کلان شهر تهران به 60 تا 70 درصد نزدیک به مصرف بخش کشاورزی کشور می رسد.

الگوی مصرف ماهانه آب در تهران 14 متر مکعب برای هر خانوار (حدود سه و نیم نفر) معین شده است، اما این عدد هم اکنون حدود 220 لیتر است که 80 لیتر بیش از الگوی مصرف است.

فقط 37 درصد خانوارهای تهرانی الگوی مصرف آب را رعایت می نمایند و سایر مصرف نمایندگان در گروه های پرمصرف و بدمصرف قرار دارند. مشترکانی که بیش از 14 مترمکعب در ماه به ازای هر واحد مصرف نمایند، بد مصرف شناسایی می شوند.

اکنون در شهر تهران 5 تا 7 درصد مشترکان آبفای منطقه یک تهران، بد مصرف هستند که تا 15 درصد منابع آبی این منطقه را مصرف می نمایند. بر اساس این آمار 59 درصد مشترکان پرمصرف اند و مصرف 14 تا 28 مترمکعب یعنی تا دو برابر الگو داشته اند و چهار درصد مشترکان نیز اساساً بدمصرف به شمار می روند و مصرف آب شرب آن ها از 28 مترمکعب در ماه نیز فراتر رفته است که بنا بر آمارها، این دسته از مشترکان به تنهایی 10 درصد از کل آب شرب بخش خانگی تهران را مصرف می نمایند.

سرانه مصرف آب هر ایرانی از 6 هزار و 500 متر مکعب در سال در سنوات گذشته، امروز به کمتر از یک هزار و 200 متر مکعب در سال رسیده است.

بر اساس این گزارش، اهمیت مصرف درست آب در بخش خانگی و تاکید بر رعایت الگوی مصرف از سوی شهروندان تهرانی زمانی بیشتر به چشم می آید که استان تهران دومین استان فقیر کشور بعد از سیستان و بلوچستان از نظر منابع و ذخایر آبی است و بخش زیادی از آب این استان در حوزه شرب مصرف می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اینفوگرافیک ، شرکت آب و فاضلاب تهران اعلام خطر کرد ، مصرف آب مرکز در مرز هشدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، شرکت آب و فاضلاب تهران اعلام خطر کرد ، مصرف آب مرکز در مرز هشدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید