ژاپن برای دفاع از تایوان، مداخله نظامی نخواهد کرد

به گزارش عینک بانوان، در حالی که نخست وزیر ژاپن در بیانیه مشترک خود با رئیس جمهور آمریکا در اواسط ماه آوریل از تایوان یاد نموده بود، وی چند روز بعد توضیح داد که اگر چین تصمیم بگیرد تایوان را به زور پس بگیرد، کشورش در جنگ مشارکت نظامی نخواهد داشت.

ژاپن برای دفاع از تایوان، مداخله نظامی نخواهد کرد

به نقل از اسپوتنیک، برای اولین بار در 52 سال گذشته، در 16 آوریل در بیانیه مشترک یوشیهیده سوگا و جو بایدن از جزیره تایوان نام برده شد که بر اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان و حل و فصل صلح آمیز مسائل تاکید شد.

اما نخست وزیر ژاپن بعدا در پاسخ به سوال یکی از اعضای مجلس ژاپن در خصوص جزییات تعهد ژاپن به تایوان، پاسخ داد که این بیانیه هیچ گونه مشارکت نظامی را پیش بینی نمی کند.

یوکو ایتو، استادیار روابط بین الملل در دانشگاه واسدا توکیو در مصاحبه ای گفت که علی رغم چنین موضع گیری از سوی نخستوزیر ژاپن، احتمال یاری لجستیکی ژاپن به آمریکا در صورت درگیری نظامی در منطقه وجود دارد و می بایست به مردم ژاپن اعلام کند که آنها برای تایوان وارد جنگ نخواهند شد.

وی اضافه نمود که قانون اساسی دست سوگا را بسته و همین باعث می گردد او فقط ارتش را برای دفاع از مردم و متحدان اعزام کند.

وزارت خارجه چین از اشاره مشترک ژاپنی-آمریکایی به تایوان انتقاد نموده و از این دو کشور خواست مداخله فوری در امور داخلی چین و آسیب رساندن به منافع آن را متوقف نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "ژاپن برای دفاع از تایوان، مداخله نظامی نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن برای دفاع از تایوان، مداخله نظامی نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید