مبلمان چوبی مدرن، آلبوم مدل های جدید و کم جا برای اتاق نشیمن

به گزارش عینک بانوان، مبلمان چوبی مدرن یکی از بهترین لوازمی است که هر خانه داری برای منزل خود تهیه می نماید. سبک مدرن با طرح چوب خیلی عالی ترکیب می گردد. از آنجایی که لوازم مدرن تم طراحی ساده و با رنگ سرد و خنثی دارند، در کنار رنگ گرم چوب، ظاهری بسیار شیک و زیبا پیدا می نمایند. بعلاوه مبلمان مدرن اصولاً جای بسیار کمتری نسبت به مدل های کلاسیک و سلطنتی اشغال می نمایند و برای آپارتمان های کوچک امروزی مناسب تر هستند.

مبلمان چوبی مدرن، آلبوم مدل های جدید و کم جا برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن اولین مکانی است که در خانه جلب توجه می نماید، بنابراین قرار دادن یک ست مبل چوبی در آن به راحتی این منطقه را به نقطه کانونی دیزاین خانه تبدیل خواهد نمود. اما برای خرید لوازم چوبی همواره باید از قبل تحقیقات مفصلی در این زمینه داشته باشید. در این مطلب علاوه بر آلبومی از طرح های جدید، در خصوص خصوصیات مبل چوبی موضوعاتی را شرح خواهیم داد. لطفاً تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

یکی از مهم ترین مسایل هنگام خرید مبلمان چوبی مدرن، توجه به جنس فریم بدنه یا کلاف مبل است. بهترین مبلمان چوبی آنهایی هستند که با چوب سخت یا هاردوود ساخته شده باشند. چوب سخت استحکام و دوام بسیار بالایی داشته و البته قیمت شان هم بالاتر است. اما پرداخت هزینه اضافی برای چوب هاردوود کاملاً ارزشش را دارد چرا که دوام مبل شما را افزایش داده و احتیاج به تعویض مبل در سال های آینده را از بین می برد. همچنین چوب هاردوود بسیار زیباتر از مدل های دیگر بوده و برای یک دکوراسیون امروزی و مدرن، بهترین گزینه ممکن هستند.

برای اینکه متوجه شوید کلاف و فریم مبل از چوب سخت تشکیل شده یا نه، در همان محل فروشگاه، مبل را اندکی از زمین بلند نموده و مقداری در هوا تکان دهید. اگر مبل بنظرتان سنگین آمده و هنگام تکان دادن هیچ صدا ترق ترق مانند از مبل شنیده نشد، آن مبل به احتمال بسیار زیاد با چوب باکیفیت مثل افرا، گیلاس، ماهون، گردو، ساج و بامبو ساخته شده است. اگر مبل سبک بود، آن مبل با چوب های صنعتی مثل تخته چندلا، ام دی اف و … ساخته شده و کیفیت پایینی دارد. همچنین صدا دادن مبل هنگام تکان دادن آن، نشان از کیفیت بسیار پایین کلاف مبل دارد. بنابراین وزن یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که هنگام خرید مبلمان چوبی مدرن باید مد نظر قرار دهید.

خانواده های ایرانی علاقه زیادی به ست های چهار تکه و بیشتر دارند، حتی خیلی از خانه دارها با اینکه فضای نشیمن و پذیرایی کوچکی دارند، بازهم از مبلمان چهار یا بیشتر استفاده می نمایند. اما مبلمان L برای چنین فضاهایی معمولا بهترین انتخاب پیش روست. مبل ال را می توان در سه کنج یا گوشه دیوار قرار داد و از این طریق فضای زیادی از هال اصلی خانه برای رفت و آمد آزاد می گردد. اگر نگران مهمانی ها بوده و دوست ندارید همه روی یک مبل بنشینند، می توانید نهایتا یک یا دو عدد جایگاه تک نفره موقت نیز در مواقع مهمانی ها به چیدمان خود اضافه کنید. اما مبل چوبی L هم با توجه به طرح بسیار زیبا و لوکسی که دارند، کاملا برای پذیرایی از مهمانان در جشن های رسمی یا خودمانی را دارند.

نکته مهم بعدی در خرید مبل که فقط منحصر به مبلمان چوبی مدرن نمی گردد، توجه به تشک مبل است. برای اینکه تشک مبل دوام کافی را داشته و پس از نشستن یا حتی دراز کشیدن روی مبل، به مرور زمان حالت ارتجاعی خود را از دست ندهد، باید از تشک های ساخته شده با فوم های مرغوب بهره ببرید. هسته درونی تشک مبل از ترکیب فوم های صنعتی پلی یورتان و روکش های فیبر پارچه ای تهیه می شوند. هر چه چگالی فوم بالاتر باشد، دوام و استحکام آن بالاتر است. این موضوع را می توانید به وسیله همان آزمایشی که در بالا خدمتتان عرض شد امتحان کنید. مبل های سنگین معمولا کیفیت بالاتری دارند.

رنگ مبلمان چوبی مدرن عمدتا دارای تمی خنثی و لطیف است. یکی از خصوصیات سبک مدرن، سادگی ظاهری آنهاست که توسط رنگ های خنثی تقویت می گردد. رنگ هایی مثل طوسی و خاکستری در حال حاضر جزء محبوب ترین رنگ های جهان شناخته شده و در صنعت طراحی داخلی استفاده وسیعی دارند. بنابراین برای اینکه یک مبل تماماً مدرن داشته باشید استفاده از پارچه هایی با رنگ طوسی، خاکستری، سفید، مشکی، کرم، بژ، برنزی و قهوه ای بهره ببرید. البته از آنجایی که رنگ چوب به شکل طبیعی قهوه ای و خنثی است، می توان از روکش هایی با رنگ های متضاد و حتی قوی و شاخص مثل قرمز، زرد و سبز نیز بهره ببرید.

برای جذابیت بیشتر می توانید رنگ های مختلف را با هم ترکیب کنید، برای مثال قطعه عظیم مبل را به رنگ سفید یا طوسی روشن استفاده نموده و سپس برای قطعه کوچک تک نفره، از رنگ های شاخص مثل مشکی، خردلی و قرمز یا سبز بهره ببرید. برای آنهایی که از مبل راحتی ال استفاده می نمایند، رنگ های جذاب و شاخص را می توان به یاری کوسن و بالشتک ها وارد فضای خانه کرد. برای میز جلو مبلی اما سعی کنید همان طرح مستطیلی یا مربعی ساده و تمام چوب را بهره ببرید. طرح های تمام چوب بدون حضور شیشه یا فلز چیدمان شما را مدرن تر و زیباتر نشان خواهند داد.

منبع: اتاق

به "مبلمان چوبی مدرن، آلبوم مدل های جدید و کم جا برای اتاق نشیمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبلمان چوبی مدرن، آلبوم مدل های جدید و کم جا برای اتاق نشیمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید