سیگار، مرگبارتر برای مبتلایان به دیابت

به گزارش عینک بانوان، براساس گزارشی نو مخاطرات شناخته شده سیگار برای زنانی که دچار دیابت نوع I ، یعنی دیابت وابسته به انسولین هستند، بسیار بیش تر است.

سیگار، مرگبارتر برای مبتلایان به دیابت

مترجم: زهرا راهنمایی منش

منبع:راسخون

براساس گزارشی تازه مخاطرات شناخته شده سیگار برای زنانی که دچار دیابت نوع I ، یعنی دیابت وابسته به انسولین هستند، بسیار بیش تر است.

کلودیا اسکالاموی و همکارانش در دانشگاه پیتزبورگ 845 مرد و زن مبتلا به دیابت نوع I را که از 17 تا 40 سال داشتند مورد مطالعه قرار دادند. از نتیجۀ این مطالعه چنین برمی آید که سیگاری های مرد و زن به ویژه سیگاری های قهار بیش تر در معرض خطر مرگ قرار دارند و این خطر برای زنان مبتلا بیش تر است. گزارش موی حاکی از این است که زنان مبتلابه دیابت نوع I ده بار بیش تر از زنان همسن خود در کل جمعیت، در معرض خطر مرگ قرار دارند، اما پژوهشگران دیگری معتقدند که کشیدن سیگار زیاد (روزی یک پاکت به مدت پنج سال) احتمال مرگ را در این زنان تا 20 بار افزایش می دهد.

خطر مرگ در مردان مبتلابه دیابت نوع I 6 برابر بیش تر از مردان جمعیت عادی است، و این رقم در مردانی که زیاد سیگار می کشند به 10 برابر می¬رسد.

پژوهشگران نمی توانند اختلاف مقدار خطر میان دو جنس را اختلاف دهند، اما حدس می زنند که ممکن است کشیدن سیگار مبتلایان زن را نسبت به زیان جمعیت مادی در معرض خطر مضاعف ابتلا به بیماری قلبی قرار دهد.

بیماری دیابت افراد را مستعد بیماری های قلبی می سازد، و کشیدن سیگار ممکن است این فرایند را سرعت بخشد.

گروه موی در تحلیلی جداگانه دریافت که مقدار کشیدن سیگار در میان 156 دیابتی نوع I و برادران و خواهران سالم آن ها یکسان است. موی می گوید این نشان می دهد افرادی که به دیابت مبتلا هستند به رغم حالت خطرناکی که دارند و باوجود تماس مداوم با پزشک، یا از مضرات سیگار مطلع نیستند، یا بدان توجهی نمی نمایند.

منبع: راسخون

به "سیگار، مرگبارتر برای مبتلایان به دیابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگار، مرگبارتر برای مبتلایان به دیابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید