سرای استاد عباس حقیقی یکی از جاهای دیدنی آذربایجان غربی به شمار می رود

به گزارش عینک بانوان، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سرای استاد عباس حقیقی یکی از جاهای دیدنی آذربایجان غربی به شمار می رود.

سرای استاد عباس حقیقی یکی از جاهای دیدنی آذربایجان غربی به شمار می رود

منزل مسکونی مرحوم استاد حقیقی در مسیر خیابان اصلی شهر واقع شده که 50 سال قدمت دارد و در سال 1342 به وسیله استاد محمدصالح معماری در زمینی به مساحت 250 مترمربع بنا شده است. این بنا برای تبدیل به خانه موزه و سرای ماموستا حقیقی، با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهر بازسازی، تجهیز و آماده سازی شد.

استاد عباس حقیقی در سال 1281 در روستای قره داغ از توابع شهرستان بوکان به دنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی خود را نزد روحانیون منطقه به آموختن علوم دینی پرداخت و سپس وارد مدرسه و پیروز به اخذ مدرک دیپلم شد. مرحوم ماموستا حقیقی در کنار فعالیت در حوزه کاری خود به سرودن شعر و ترجمه اشعار شاعران نامی ایران همانند سعدی و حافظ مبادرت میکرد. وی اشعار زیادی را از زبان فارسی به زبان کردی و بالعکس ترجمه نموده است. ماموستا حقیقی با بیش از 50 سال سابقه فعالیت در سرودن شعر، سرانجام در سال 1375 و در سن 94 سالگی در شهر بوکان درگذشت. از آثار وی میتوان به دیوان کولکه زیرینه، شه ونم و بعضی آثار دیگر اشاره نمود.

عکس از: ابراهیم باشرافت

منبع: همگردی

به "سرای استاد عباس حقیقی یکی از جاهای دیدنی آذربایجان غربی به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرای استاد عباس حقیقی یکی از جاهای دیدنی آذربایجان غربی به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید