راهنمایان گردشگری شیراز به پویش کتاب گردشگر پیوستند

به گزارش عینک بانوان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عصر امروز یکشنبه 25 آبان 1399 در آیین رونمایی از این طرح که در آرامگاه عبدالله ابن خفیف شیراز برگزار شد، گفت: در طرح کتاب گردشگر، 11 عنوان کتاب کودک به زبان انگلیسی، 3 عنوان کتاب به زبان عربی و 2 عنوان کتاب فارسی از آثار نویسندگان ایران، پس از ثبت در سامانه بین المللی کتاب در گردش در اختیار تعدادی از راهنمایان گردشگری شیراز قرار گرفت.

راهنمایان گردشگری شیراز به پویش کتاب گردشگر پیوستند

فرزاد صدری ادامه داد: این تعداد راهنمایان جهانگردی، کتاب ها را در اختیار جهانگردان خارجی و ایرانی قرار می دهند تا گردش خود را از نقاط مختلف ایران و جهان آغاز کنند.

وی گفت: پویش کتاب جهانگرد از جمله برنامه های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز از پروژه پایتخت کتاب ایران است که در هفته کتاب در آرامگاه عبدالله خفیف در همسایگی کتابخانه عمومی به نام این عارف بزرگ آغاز به کار کرد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه کتاب یکی از پایه های وزین مقوله فرهنگ است تأکید کرد: موضوع کتاب در همه ادوار تاریخی دارای اهمیت بوده و حتی بسیاری از تهاجم های تاریخی همراه با کتاب سوزی و نابودی کتابخانه ها همراه بوده تا اقوام مهاجم با ریشه کن کردن فرهنگ قوم مغلوب پیروزی خود را کامل کنند، اما برخی از مهاجمین دوراندیشی کرده و کتابخانه های قوم مغلوب را به سرزمین خود منتقل می کردند تا شاید جهانگردیِ کتاب از دلِ همین جنگ ها آغاز شود.

صدری با با بیان اینکه توسعه دانایی باعث توسعه مهربانی می شود، افزود: امروز همچنان یکی از راه های دفاع جوامع بشری از هویت ملی و تاریخی خود، گسترش فرهنگ مطالعه است. اگر روزگاری کتاب و کتابخانه در نتیجه تهاجم به کشورهای دیگر منتقل می شد تا توسعه مطالعه از دل جنگ اتفاق بیفتد، امروز یکی از راه های توسعه مطالعه پویش بین المللی کتاب جهانگرد است تا از این طریق علاوه بر ترویجِ فرهنگ مطالعه کشورها بیشتر به هم نزدیک شوند.

یادآور می شود: در آیین رونمایی از طرح کتاب جهانگرد که مهدی امیدبخش معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در آن حضور داشت، مرضیه مشغول الذکر، تذروی، حامد صدیقی، عطیه فیروزمند و الهه احمدی، 5 راهنمای جهانگردی داوطلب، در فاز اول به پویش کتاب جهانگرد پیوستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "راهنمایان گردشگری شیراز به پویش کتاب گردشگر پیوستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایان گردشگری شیراز به پویش کتاب گردشگر پیوستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید