رئیس دانشگاه شیراز در خصوص واگذاری زمین های موزه دانشگاه شفاف سازی کند

به گزارش عینک بانوان، مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز در نامه ای به رئیس دانشگاه خواهان توضیحات کامل در خصوص واگذاری زمین های موقوفی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی این دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه شیراز در خصوص واگذاری زمین های موزه دانشگاه شفاف سازی کند

به گزارش خبرنگار دانشگاه عینک بانوان، مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز در نامه ای به رئیس دانشگاه شیراز مبنی بر واگذاری زمین های موقوفی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی این دانشگاه نوشت: آیا موضوع واگذاری زمین وقفی موزه مذکور و ساخت وساز در آن و نهایتا جابجایی این موزه به مکانی دیگر صحت دارد؟

متن نامه بدین توضیح است:

جناب آقای دکتر حمید نادگران

رئیس محترم دانشگاه شیراز

با سلام.

متأسفانه حسب اخبار و مسموعات، اخیراً بعضی مسئولین محترم دانشگاه شیراز با توجیه درآمد زایی درصدد واگذاری زمین و ساخت پروژه مسکونی بزرگ در اراضی وسیع موقوفی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز واقع در بلوار آزادگان و جابجایی موزه کم نظیر مذکور برآمده اند.

گفتنی است که این موزه با کوشش های بی بدیل مرحوم دکتر صدرالدین شریفی حسینی تاسیس و به دنبال پیگیری های فراوان ایشان و دریافت قطعه زمینی وقفی در بلوار آزادگان و احداث ساختمانی کاملا استاندارد، مستحکم و ضد زلزله و کم نظیر در کشور به مکان کنونی منتقل گشت.

ما دانشجویان عدالت خواه از مقام مسئولتان خواستار توضیحات کامل، دقیق و روشن پیرامون سوالات و ابهامات موجود هستیم:

آیا موضوع واگذاری زمین وقفی موزه مذکور و ساخت وساز در آن و نهایتا جابجایی این موزه به مکانی دیگر صحت دارد؟ انتها اجرای طرح و تکمیل مجتمع موزه های دهگانه دانشگاه شیراز چه خواهد شد؟

این تصمیم بر مبنای کدام ادله و برهان انجام شده است؟ تصمیم و برنامه جدید دانشگاه برای این زمین وقفی چیست؟ به فرض جابجایی، مکان جدید موزه در کدام نقطه شهر واقع شده است و آیا مکان جدید از استحکام، استاندارد و وسعت کافی برخوردار می باشد؟

آیا دانشگاه تعهد می دهد حین جابجایی به هیچ عنوان، هیچ گونه آسیب و تخریبی برای هیچ یک از آثار موزه اتفاق نیفتد و هیچ کدام از تجهیزات و اشیاء موزه به سرقت نرود؟

روشن است که در صورت عدم دریافت پاسخ شفاف و دقیق و بی توجهی به سوالات دانشجویان، شائبه تبدیل موزه به شرکت به یقین مبدل گشته و ما دانشجویان به همراهی مردم فهیم شیراز به عنوان معارض قاطعانه جلوی چنین اقدامی را خواهیم گرفت.

به امید ظهور عدالت گستر گیتی

مجمع دانشجویی آرمان (عدالت خواه) دانشگاه شیراز

رونوشت به:

دکتر ستایش معاونت اداری اقتصادی دانشگاه شیراز

مهندس محمد مهدی اسلام نژاد، رییس وقت موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز

اعضای شورای تخصصی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رئیس دانشگاه شیراز در خصوص واگذاری زمین های موزه دانشگاه شفاف سازی کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "رئیس دانشگاه شیراز در خصوص واگذاری زمین های موزه دانشگاه شفاف سازی کند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دانشگاه شیراز در خصوص واگذاری زمین های موزه دانشگاه شفاف سازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید