رئیسی: اصلاح، عقب نشینی نیست

به گزارش عینک بانوان، رئیس جمهور با بیان اینکه شورا های شهر و روستا جایگاه ویژه ای در قانون اساسی دارند، گفت: قانون اساسی، بنا بر تقویت جمهوریت نظام و اصل توجه به اراده، خواست و مشارکت مردم در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها، یکی از ارکان مهم تصمیم گیری را شورا های اسلامی شهر و روستا معرفی نموده است.

رئیسی: اصلاح، عقب نشینی نیست

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در یازدهمین اجلاس شورای عالی استان ها با بیان اینکه شورا های اسلامی شهر و روستا جایگاه ویژه ای در قانون اساسی دارند، گفت: قانون اساسی، بنا بر تقویت جمهوریت نظام و اصل توجه به اراده، خواست و مشارکت مردم در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها، یکی از ارکان مهم تصمیم گیری را شورا های اسلامی شهر و روستا معرفی نموده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه شورا های اسلامی شهر و روستا از ارکان قانون اساسی هستند و تعبیر رکن در قانون اساسی معنای مهمی دارد، اضافه نمود: بعلاوه نقش شورا ها در اجرای عدالت اجتماعی و مالی در همه سطوح و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض از شئونات شوراهاست و ساز و کار شورا ها باید به نحوی باشد که بتواند از هر گونه تبعیض و فسادی پیشگیری کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه نظرات شورا ها به عنوان جایگاهی که از مردم نمایندگی دارند، باید در نحوه بودجه ریزی روستا یا شهر یا استان مورد توجه قرار بگیرد، گفت: شورا مقام تصویب نماینده بودجه نیست، ولی مقام اعلام نظر برای بودجه هست و می تواند در رابطه با بودجه نسبت به استان یا شهرستان اعلام نظر کند و اگر چه اساس اظهارنظرش با نگاه های منطقه ای و محلی است، اما باید نگاه کلان ملی هم داشته باشد.

وی تاکید نمود: عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت باید در تمام شهر ها و روستا های ما برقرار باشد و این ها مواردی است که شورا ها باید دنبال آن باشند که تحقق پیدا نمایند. امور اصلاحی در امور اداری، افراد و... را با جدیت پیگیری کنید این مورد عقب نشینی نیست. افرادی که کارآمدی لازم در سازمان را ندارند کنار بگذارید. آبروی افراد بسیار مهم است، اما آبروی نظام و سازمان اهمیت بیشتری دارد.

منبع: فرارو

به "رئیسی: اصلاح، عقب نشینی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: اصلاح، عقب نشینی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید