این 14 رویا فقط در سرزمین یخ و آتش واقعی می شوند!

به گزارش عینک بانوان، تفریحات ایسلند

از شما می خواهیم تا مقصد سفر رویایی خود را همین الان در ذهنتان تصور کنید… اگر دارید به جایی فکر می کنید که بی نظیرترین طبیعت جهان، کوه ها و چشم اندازهای خارق العاده به دشت های وسیع، یخچال های طبیعی، مرداب های آبی رنگ و آبشارهای بی نظیر و آسمانی با میلیاردها ستاره را دارد پس باید یک پرواز به ایسلند را رزرو کنید و به این کشور شمالی سفر کنید. این مقصد گردشگری بسیار خاص، بهشتی برای افرادی که در جستجوی ماجراجویی هستند هم هست، کشوری که پوشیده از منطقه ها آتشفشانی است و سواحلی به رنگ سیاه دارد! برخی از گردشگران که شانس رفتن به این جای خارق العاده را دارند ترجیح می دهند تا از مرکز بی عیب و نقص ایسلند یعنی ریکجاویک تماشا نمایند، به جز این، با یک رانندگی یک ساعته از این شهر تماشای می توانید به دیگر منطقه ها دوست داشتنی ایسلند هم دسترسی داشته باشید و بی نظیرترین تجربه زندگی تان را داشته باشید. در این جا تفریحات ایسلند و 14 کاری را خواهید خواند که فقط و فقط در ایسلند می توانید انجام دهید و بس. با خبرنگاران به یک سفر چند دقیقه ای در سرزمین شمالی و افسانه ای ایسلند می رویم:

این 14 رویا فقط در سرزمین یخ و آتش واقعی می شوند!

ماجراجویی در ایسلند

اگر در پی ماجراجویی در زندگی تان می گشت، ایسلند جای مناسب شماست، کشوری که در آن تماشای های فراموش نشدنی در انتظارتان است.

اسنورکلینگ: اگر خیلی خود را آدم ماجراجویی می دانید پیشنهاد می کنیم در سفر به ایسلند غواصی در Silfra fissure را امتحان کنید، شکافی که بین صفحه های آمریکای شمالی و صفحات قاره ای اوراسیا واقع شده است. آب این منطقه می تواند شما را تا نقطه انجماد هم ببرد و فوق العاده سرد باشد اما به طرز عجیبی شفاف است و حتی قابل آشامیدن!

تماشای وال ها: یکی از برترین تفریحات ایسلند تماشای وال هاست که با یک تور کوتاه نیم روزه از ریکجاویک می توانید آن را تجربه کنید که محل زندگی وال های کوهان دار، وال های آبی و دلفین هاست، تجربه ای که واقعا جادویی است.

اسب سواری: اسب سواری در کنار سواحل ایسلند، آن هم در کنار سواحل آتشفشانی یکی از برترین راه ها برای تجربه چشم میزانای این کشور سحرآمیز است.

آرامش به سبک ایسلندی

مرداب آبی: تجربه بودن حتی چند ساعت در مرداب آبی از آن دست تجاربی است که تا آخر عمر یادتان بماند، جایی فوق العاده تماشای که با چشم میزانای آتشفشانی احاطه شده است و از مشهورترین تفریحات ایسلند و از مشهورترین جاذبه های گردشگری ایسلند است.

سواحل ایسلند

تعدادی از برترین سواحل دنیا در ایسلند قرار دارند که در پایین تعدادی از آن ها را معرفی می کنیم.

ساحل Reynisfjara: این ساحل در بخش جنوبی ایسلند واقع شده است و از مرکز ایسلند یعنی ریکجاویک فقط به میزان یک رانندگی 2.5 ساعته فاصله است. ستون های بازالت صخره ای یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی این ساحل هستند که ترکیب آنها در کنار ساحل شنی سیاه رنگ منظره ای رویایی را در پیش چشمانتان قرار می دهد.

ساحل Nauthólsvík: ساحل Nauthólsvík یکی دیگر از سواحل معروف ایسلند است که وقتی به آن بروید می بینید که آبی که در آن محدوده هست به طرز عجیبی ولرم است و علت آن هم این است که آب های گرمایشی به خلیج آن تزریق می شوند و به همین علت است که در آن می توان بدون این که نگران سرمای آب باشید، شنا کنید.

ساحل Álftanes: این ساحل بر خلاف ساحلی که در بالا معرفی گردید از معدود سواحل شنی سفید رنگ در ایسلند است و در منطقه ریکجاویک واقع شده است و بنابراین اگر در این شهر بودید حتما از آن تماشا کنید که یکی از دوست داشتنی ترین تفریحات ایسلند هم برای گردشگران و هم اهالی ریکجاویک است.

طبیعت ایسلند

ایسلند کشوری است که به واسطه طبیعت بکرش شناخته شده است و بنابراین برای شناختن این کشور اسرار آمیز هیچ راهی بهتر از گشت و گذار در طبیعت آن نیست، از قله های آتشفشانی گرفته تا آبشارهای حیرت آور و انواع دیگر پدیده های طبیعی.

آبشار Gullfoss: این آبشار تماشای در جنوب ایسلند و در رودخانه Hvítá واقع شده است و آب آن از دومین یخچال طبیعی بزرگ ایسلند تامین می گردد. در یک روز آفتابی می توان یک رنگین کمان پر رنگ را که بر روی آبشار ظاهر می گردد به راحتی دید. معنی این آبشار، آبشار طلایی است و در روزهایی که هوا خوب باشد می توانید به آن به میزان ای نزدیک شوید که قطرات آن را روی صورتان حس کنید با این حال پیشنهاد می کنیم در فاصله مطمئنی از آن بایستید چرا که اگر در آن بیفتید جان سالم به در نمی برید.

آبشار Skogafoss: یکی دیگر از آبشارهای معروف ایسلند، آبشار Skogafoss است که آن هم در سواحل جنوبی ایسلند واقع شده است. این آبشار 60 متر عرض و 25 متر ارتفاع دارد و جدای از منظره زیبا و تاثیر گذارش، یکی از موارد عجیبی که درباره آن وجود دارد این است که در یک روز آفتابی ممکن است یک و یا حتی 2 رنگین کمان را بر بالای آن دید که منظره ای فوق العاده برای عکاسی است.

آبشار Seljalandsfoss: اگر چه کشور ایسلند آبشارهای زیادی دارد که یکی از دیگری تماشای تر است با این حال در این جا به 3 تا از زیباترین آن ها اشاره می کنیم و آبشار Seljalandsfoss سومین مورد از آن هاست. یکی دیگر از آبشارهای معروف که باز هم در جنوب ایسلند واقع شده است و آبشاری باریک با 63 متر ارتفاع است و یکی از برترین جاها برای عکاسی. از این آبشار به عنوان تماشای ترین آبشار ایسلند هم یاد می گردد و بنابراین وقتی که حرف از تفریحات ایسلند می گردد، همواره نام آن را هم می شنوید.

نورهای شمالی: در 8 ماه از سال می توانید پدیده شگفت انگیز نورهای شمالی یا همان شفق قطبی را در ایسلند ببینید و برترین زمان برای تماشا این نورهای خارق العاده بین ماه های سپتامبر تا اوایل آپریل است. اگر چه که شفق قطبی حتی در برخی مواقع در منطقه ها شهری ایسلند هم دیده می گردد با این حال برترین جا برای تماشا آن شبه جزیره Seltjarnarnes در این کشور است.

فرهنگ مردم ایسلند

فرهنگ ایسلندی یکی از اصلی ترین مواردی است که در سفر به ایسلند باید با آن آشنا شوید، اما چطور می توانید با فرهنگ آن ها در یک سفر به احتمال زیاد چند روزه، آشنا شوید؟ برترین کار گوش دادن به موسیقی، خوردن غذاهای ایسلندی و تماشا هنر آن هاست.

هارپا: هارپا معورف ترین سالن کنسرت در قلب شهر ریکجاویک است، ساختمانی مدرن با معماری ای بی نظیر که به وسیله معماری دانمارکی طراحی شده است. در این سالن، اپراهای بی نظیری برگزار می گردد که به عنوان یکی دیگر از تفریحات ایسلند در زمان بازدید از ریکجاویک می توانید ببینید.

رستوران Matur og Drykkur: قطعا تجربه غذا خوردن در این رستوران برای هر شکم گردی واجب است! در این رستوران می توانید برترین غذاهای محلی ایسلند را میل کنید و از بودن و هم صحبتی با مردم هم لذت ببرید.

گالری ملی ایسلند: به عنوان بازدید از آثار هنری ایسلند و آشنایی با آن ها توصیه می کنیم حتما از این گالری تماشا کنید. این موزه هنر در سال 1884 تاسیس شده است و در آن اثاری از هنرمندان ایسلندی و هم آثار هنری هنرمندان بین المللی نگهداری می گردد.

اگر دوست دارید تا تصاویر بیشتری از سرزمین یخ و آتش ببینید روی لینک زیر کلیک کنید:

تصاویر خیالی از ایسلند که واقعیت دارند!

منبع: mydomaine.com

منبع: الی گشت

به "این 14 رویا فقط در سرزمین یخ و آتش واقعی می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 14 رویا فقط در سرزمین یخ و آتش واقعی می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید