ادعای دولت آلمان: آلکسی ناوالنی با استفاده از عامل شیمیایی مسموم شده است

به گزارش عینک بانوان، دولت آلمان با انتشار بیانیه ای مدعی شد که آلکسی ناوالنی وبلاگ نویس و سیاستمدار روس که به مخالفت با دولت روسیه شهرت دارد، با استفاده از عامل شیمیایی از خانواده نوویچوک مسموم شده است.

ادعای دولت آلمان: آلکسی ناوالنی با استفاده از عامل شیمیایی مسموم شده است

به گزارش گروه بین الملل عینک بانوان به نقل از دویچه وله، دولت فدرال آلمان روز چهارشنبه طی بیانیه ای مدعی شد که آزمایش های پزشکی اجرا شده بر روی آلکسی ناوالنی وبلاگ نویس و سیاستمدار مخالف دولت ولادیمیر پوتین نشان می دهد که وی با استفاده از یک عامل شیمیایی از خانواده نوویچوک مسموم شده است.

در بیانیه دولت فدرال آلمان در خصوص آزمایش های اجرا شده برای تشخیص نوع مسمومیت آلکسی ناوالنی آمده است: آزمایش ها شواهد روشنی دال بر وجود یک عامل اعصاب که از خانواده نوویچوک می آید، ارائه نموده اند.

دولت آلمان در ادامه این بیانیه اظهار داشته است: اینکه آلکسی ناوالنی در روسیه قربانی حمله با یک عامل اعصاب شده، یک اتفاق تکان دهنده است. دولت فدرال [آلمان] این حمله را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می نماید. از دولت روسیه می خواهیم در خصوص این اتفاق شرح دهد.

در ادامه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز در یک نشست خبری نتیجه آزمایش های اجرا شده بر روی آلکسی ناوالنی را تکان دهنده مطرح کرد و گفت: جای هیچ گونه شکی باقی نیست که مسموم کردن آلکسی ناوالنی یک کوشش عامدانه برای قتل او با استفاده از عامل اعصاب بوده است.

وی اضافه نمود: در این قضیه سؤالاتی بسیار جدی وجود دارد که تنها دولت روسیه می تواند به آنها پاسخ دهد و باید پاسخ دهد. دنیا منتظر یک پاسخ است.

در پی انتشار بیانیه دولت آلمان و مطرح شدن ادعای مسمومیت آلکسی ناوالنی با استفاده از عامل اعصاب، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز در پیامی توئیتری اظهار داشت: استفاده از سلاح شیمیایی علیه آلکسی ناوالنی یک اقدام ظالمانه بود. ما قبلاً از نزدیک پیامدهای مرگبار نوویچوک را در بریتانیا دیده ایم. اکنون دولت روسیه باید شرح دهد که چه بر سر آقای ناوالنی آمده است. ما با شرکای بین المللی خود برای تضمین اجرای عدالت [در خصوص آلکسی ناوالنی] همکاری خواهیم کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی نهاد ریاست جمهوری روسیه در واکنش به ادعای دولت آلمان مبنی بر مسموم شدن آلکسی ناوالنی با استفاده از عامل شیمیایی توضیح داد: قبل از اعزام بیمار [آلکسی ناوالنی] به برلین، مطابق با استانداردهای بین المللی آزمایش های کاملی از وی در روسیه به عمل آمد و در این آزمایش ها هیچ گونه ماده سمّی مشاهده نشد.

سفارت روسیه در برلین نیز در واکنش به بیانیه دولت آلمان و اظهاراتی که بعضی مقامات اروپایی بلافاصله پس از انتشار این بیانیه مطرح نموده اند، طی بیانیه ای اظهار داشت: روسیه از شرکای خود می خواهد که از سیاسی کردن بیماری ناوالنی بپرهیزند و تنها به واقعیت ها اتکا نمایند. ما از دولت آلمان انتظار داریم که فوراً به درخواست رسمی روسیه برای همکاری حقوقی در پرونده ناوالنی پاسخ دهد.

آلکسی ناوالنی، وبلاگ نویسی که به دلیل مخالفتش با دولت ولادیمیر پوتین در روسیه شهرت یافته است، هنگام پرواز شهر تومسک به سمت مسکو در تاریخ 20 آگوست (30 مرداد ماه) احساس ناراحتی کرد. هواپیمای حامل وی در فرودگاه شهر اومسک فرود اضطراری کرد و این وبلاگ نویس بلافاصله به بخش اورژانس بیمارستان شماره یک این شهر منتقل شد.

متعاقباً الکساندر موراخوفسک رئیس این بیمارستان اظهار داشت که تشخیص اصلی پزشکان برای آلکسی ناوالنی اختلالات متابولیک است. آلکسی ناوالنی در تاریخ 22 آگوست (اول شهریور ماه)، برای معالجه به کلینیک Charite برلین منتقل شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ادعای دولت آلمان: آلکسی ناوالنی با استفاده از عامل شیمیایی مسموم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای دولت آلمان: آلکسی ناوالنی با استفاده از عامل شیمیایی مسموم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید