ادامه انتصاب تلویزیونی ها در شورای راهبردی موزه ها

به گزارش عینک بانوان، کاخ گلستان دارای شورای راهبردی شد و در احکام قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همانند سه شورای راهبردی سعدآباد، نیاوران و موزه ملی، علاوه بر چهره های مرتبط با میراث فرهنگی و تاریخ، نام های مرتبط با صدا و سیما نیز به چشم می خورد.

ادامه انتصاب تلویزیونی ها در شورای راهبردی موزه ها

به گزارش ایسنا، در بین احکام صادرشده برای اعضای شورای راهبردی کاخ گلستان، نام سید محمود رضوی، تهیه کننده سینما و تلویزیون دیده می شود که مشاور هنری رییس مجلس شورای اسلامی نیز هست. رضوی سرمایه گذار و تهیه کننده فیلم های سینمایی، چون هفت و پنج دقیقه، خیابان های آرام، لاتاری، دارکوب، درباره الی، ماجرای نیمروز، خانه ای در خیابان چهل و یکم، دهلیز، سیاه نور و معراجی ها بوده و در تهیه و تولید سریال هایی، چون پادری، پرده نشین، فوق سری، نون و ریحون و نفس گرم نقش داشته است. پیش تر از محمود رضوی به عنوان یکی از مدیران سینمایی دولت سیزدهم نام برده می شد، هرچند تا کنون مسؤولیتی در این خصوص به او سپرده نشده است.

جواد قارایی با تحصیلات مدیریت گردشگری، مستندساز و ایران گرد که شناخته شده ترین اثر تلویزیونی او مستند ایرانگرد است، یکی دیگر از اعضای شورای راهبردی کاخ گلستان شده است.

سیدعباس فاطمی که سال 1395 با حکم علی دارابی از جایگاه معاون وقت امور استان های صدا و سیما، رییس مرکز سیمای استان ها شده بود، اینک با حکم دارابی از جایگاه قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عضو شورای راهبردی کاخ گلستان شده است. روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سوابق فاطمی از او به عنوان نویسنده و محقق یاد کرده است.

علی اکبر سعیدی ـ فارغ التحصیل رشته راه و ساختمان و پیشکسوت حوزه بازسازی ـ، محمدحسن سمسار ـ دکتری تاریخ از دانشگاه تهران، استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی گروه باستان شناسی دانشگاه تهران، نویسنده و محقق ـ، حمیده چوبک ـ دکتری باستان شناسی و عضو هیأت علمی پژوهشکده باستان شناسی ـ، حمیدرضا جیحانی ـ دانشیار گروه معماری و هنرـ، یعقوب توکلی ـ فارغ التحصیل دکتری روابط بین الملل، مورخ و مدیر سابق گروه تاریخ تمدن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ـ و محمدمهدی لبیبی ـ فارغ التحصیل دکتری جامعه شناسی و رییس اسبق پژوهشکده مردم شناسی سازمان میراث فرهنگی - بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از دیگر اعضای شورای راهبردی مجموعه فرهنگی و تاریخی کاخ گلستان هستند.

پیش تر، برای کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران و موزه ملی شورای راهبردی تشکل شده است که علاوه بر شخصیت های سیاسی و فعالان میراث فرهنگی، برای مدیر بازرگانی، معاون صدا و مدیر شبکه یک سازمان صدا و سیما، محمدرضا ورزی (کارگردان تلویزیونی)، منصور ضابطیان (برنامه ساز تلویزیون و رادیو)، حسن خجسته (معاون صدا در دوره ریاست ضرغامی در صدا و سیما) و پیام تیرانداز (مدیرعامل خبرگزاری فارس) حکم عضویت در این شورا ها صادر شده است.

در احکام اعضای شورای راهبردی این مجموعه های نفیس ملی آمده است: اعتلای عملکرد موزه بر پایه خرد جمعی، تقویت همکاری و مشارکت و بهره برداری از ظرفیت های فکری و علمی صاحبنظران، ارتقا و توسعه نقش موزه در جامعه و دسترسی اجتماعی به آن و نیز ترویج و اشاعه ظرفیت های تاریخی و فرهنگی و اجتماعی بخشی از ماموریت اعضای شورای راهبردی آن مجموعه فرهنگی و تاریخی است.

منبع: فرارو

به "ادامه انتصاب تلویزیونی ها در شورای راهبردی موزه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه انتصاب تلویزیونی ها در شورای راهبردی موزه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید