وزیر خارجه اتریش پس از دیدار با ظریف چه گفت؟

به گزارش عینک بانوان، وزارت امور خارجه اتریش در چند پیام توییتری به محورهای گفت وگوی وزیر امور خارجه این کشور با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در تهران اشاره کرد.

وزیر خارجه اتریش پس از دیدار با ظریف چه گفت؟

به گزارش خبرگزاری عینک بانوان، وزارت امور خارجه اتریش در صفحه توییترش درباره سفر الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه این کشور و دیدارش با حسن روحانی، رئیس و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، نوشت: شالنبرگ، وزیر امور خارجه در تهران با همتایش ظریف دیدار کرده و درباره برجام[توافق هسته ای] و ضرورت حفظ آن مذاکره کرد. او بر حمایت اتریش و اتحادیه اروپا از یک راه حل سیاسی که به ثبات منطقه ای و امنیت کمک کند، تاکید کرد.

صفحه توییتر وزارت خارجه اتریش در ادامه نوشت: شالنبرگ و ظریف گفت وگویی صریح درباره طیف گسترده ای از مسائلی مطرح و به ویژه منع اشاعه تسلیحات هسته ای،منطقه و شیوع کرونا داشتند. او همچنین بر حفاظت از حقوق بشر در ایران و تعلیق حکم اعدام تاکید کرد.

وزارت خارجه اتریش همچنین گزارش داد: شالنبرگ در دیدار با حسن روحانی بر تعهد اتریش برای کمک به ایجاد دوباره اعتماد در منطقه تاکید کرد. تمامی طرف ها باید تعهداتشان در برجام را رعایت کند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "وزیر خارجه اتریش پس از دیدار با ظریف چه گفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه اتریش پس از دیدار با ظریف چه گفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید